Marketing afiliacyjny w 2021 roku: co to...
Afiliacja to zarabianie na polecaniu. Jeśli więc chcesz zacząć zarabiać w internecie, ale nie wiesz jak zacząć, to dobrze trafiłeś. Na afiliacji może zarabiać każdy.
Afiliacja – na czym to polega?
Afiliacja w dosłownym tłumaczeniu z łacińskiego ( łac. affilatio ) to „usynowienie„, „włączenie do rodziny„, w praktyce zachowanie polegające na nawiązaniu i podtrzymaniu pozytywnych kontaktów i współpracy przez jednostkę, grupę lub organizację z innymi grupami i organizacjami.Współpracujące strony w afiliacji to:
Reklamodawcy – sklepy internetowe chcące zwiększać sprzedaż poprzez promocję na różnorodnych serwisach internetowych w zamian za prowizję od sprzedaży
Wydawcy – właściciele serwisów internetowych, blogerzy i użytkownicy mediów społecznościowych, którzy chcą zarabiać na polecaniu produktów reklamodawców
Sieć afiliacyjna – system internetowy umożliwiający natychmiastową współpracę reklamodawców z wydawcami w modelach rozliczanych za efekty
Jesli masz wątpliwości czy jesteś wydawcą czy reklamodawcą, zajrzyj do wpisu wydawca czy reklamodawca?
Afiliacja, czyli zarabianie na polecaniu
W najprostszych słowach, afiliacja to zarabianie na polecaniu, gdzie wydawca zarabia prowizje od sprzedaży polecanych online produktów ze sklepu reklamodawcy, a reklamodawca zarabia, bo sprzedaje więcej w swoim sklepie dzięki poleceniom wydawcy.
Afiliacja – jak zarabia wydawca?
Wydawca poleca produkty, jakie udostępniają reklamodawcy (sklepy internetowe) w ramach swoich programów partnerskich. Wszystko odbywa się wirtualnie i online. Pierwszym krokiem aby zacząć zarabiać jest rejestracja w sieci afiliacyjnej jako WYDAWCA. Następnie można dołączyć do wybranych PROGRAMÓW PARTNERSKICH dostępnych w sieci afiliacyjnej i zacząć polecać produkty, które dany REKLAMODAWCA oferuje w swoim sklepie internetowym (i jednoczesnie w swoim programie parnerskim). Wszystkie produkty, które można polecać są dostępne w naszej bazie produktów webePartners, która liczy już ponad 3 miliony! Tak więc na pewno każdy wydawca znajdzie w niej produkty, które będzie chciał polecać.
Afiliacja – kto może zostać wydawcą?
Jeszcze kilka lat temu, aby zostać wydawcą należało posiadać bloga lub inny serwis internetowy. W dobie social mediów własna strona www nie jest już konieczna. Aby zostać wydawcą wystarczy konto na Facebooku, Instagramie, YouTube czy Pintereście. A i to nie jest niezbędne, bo linki do polecanych produktów można przesyłać znajomym mailem czy dowolnym komunikatorem online. Wydawcą afiliacyjnym może zostać każdy, kto prowadzi jakiekolwiek działania online, nawet na bardzo małą skalę.
Afiliacja – za co mogę otrzymać prowizję?
We współpracy afiliacyjnej, podstawowe modele wynagradzania to CPS, CPL i CPC.
Cechą afiliacji jest to, że współpraca wydawców z reklamodawcami jest rozliczana w tzn. modelach efektywnościowych. W e-commerce, czyli w afiliacji gdzie reklamodawcami są sklepy internetowe, podstawowym modelem rozliczania jest prowizja od sprzedaży, czyli model Cost Per Sale. W innych przypadkach, kampanie promocyjne prowadzone przez wydawców, na rzecz reklamodawców, również są rozliczane za konkretne efekty. Z perspektywy reklamodawcy, efektem oprócz sprzedaży produktu lub usługi może być: wypełnienie formularza, rejestracja w serwisie, zapisanie się do newslettera i każda inna akcja, którą można zmierzyć za pomocą systemów śledzenia sprzedaży.
CPS (Cost per Sale) – prowizja od sprzedaży, czyli za sprzedaże z Twojego polecenia, otrzymujesz z góry określoną prowizję. Jest to najpopularniejszy model rozliczeniowy i podstawowy we współpracy afiliacyjnej ze sklepami internetowymi.
CPL (Cost per Lead) – stała kwota za zrealizowanie konkretnej akcji: zapisanie do newslettera, wypełnienie formularza/ankiety, pozostawienie danych kontaktowych itp. Model ten stosują głównie firmy oferujące usługi, a nie produkty.
CPC (Cost per cCck) – stała stawka za każde unikalne kliknięcie w link lub baner. Coraz mniej popularny model, w afiliacji wykorzystywany najczęściej w połaczeniu z modelem CPS lub CPL, w tzn. modelach hybrydowych.
Afiliacja – jakie muszę spełnić warunki aby zostać wydawcą
Jedyny warunek jak należy spełnić to zarejestrować się w sieci afiliacyjnej jako wydawca https://panel.webepartners.pl/account/register
Nie ma wymogów co do posiadania odpowiednich zasięgów, liczby użytkowników na stronie, liczby fanów czy followersów. Rejestracja w sieci afiliacyjnej nie zobowiązuje do natychmiastowych działań. Można spokojnie testować i analizować możliwości, jakie dają narzędzia dostępne w sieci afiliacyjnej: linki afiliacyjne, widgety produktowe, kody rabatowe czy pliki xml. Po rejestracji konta wydawcy, bez konieczności podpisywania dodatkowych umów, można przystąpić dołączyć do dowolnej liczby programów partnerskich.
Afiliacja – link afiliacyjny jako podstawowe narzędzie do polecania
Link afiliacyjny to najprostsze narzędzie afiliacyjne. To unikalny adres URL do dowolnej strony internetowej reklamodawcy, który przetworzony w systemie afiliacyjnym, staje się linkiem afiliacyjnym, gdzie zaszyfrowany zostaje unikalne ID wydawcy.
Dzięki linkom afiliacyjnym na konto wydawcy zliczamy:
każde kliknięcie w ten link i przejście na stronę reklamodawcy akcje/sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w ten link prowizje od tych akcji/ sprzedaży
Dodaj komentarz